FAQ

Informacje dla klientów
Informacje dla pracowników

1. Jak wygląda współpraca z Bluebottle?

Nasze relacje z klientem są zawsze zorientowane na współpracę długoterminową. Konkretny jej schemat zależy oczywiście od indywidualnych ustaleń i jest wyłącznie pochodną specyficznych potrzeb naszych klientów. Możliwe modele rozliczeń to umowa ramowa, ryczałt albo rozliczenie w oparciu o z góry zdefiniowaną stawkę (np. dla odbywających się cyklicznie homogenicznych projektów).

2. Jaka jest minimalna wartość usługi jaką może zrealizować Bluebottle?

Bluebottle specjalizuje się w długoterminowej optymalizacji działań swoich klientów. Na rzecz naszych stałych klientów realizujemy wszelkiego rodzaju usługi związane z koniecznością świadczenia pracy przez pracowników tymczasowych. Dla nowych klientów minimalna wartość faktury za wykonany projekt wynosi 500 zł netto.

3. Czy Bluebottle zapewnia supervisora na obsługiwane przez siebie eventy?

Tak, w ramach naszej polityki kontroli jakości, od czasu do czasu na obsługiwanych przez nas imprezach pojawi się supervisor „z urzędu”. Obecność supervisora jest konieczna na eventach, gdzie pracuje więcej niż 10 hostess. Ponadto, na Państwa życzenie możemy zapewnić opiekę supervisora dla dowolnego mniejszego zlecenia, co może czasami znacznie usprawnić koordynację pracy hostess i przepływ informacji między organizatorem a hostessami.

4. Chciałbym sam przeprowadzić casting z udziałem osób wytypowanych przez Bluebottle. Czy jest to możliwe?

Tak, jesteśmy świadomi, że niektóre zlecenia wymagają dłuższej i bardziej wytężonej pracy w zakresie selekcji odpowiednich kandydatów. Zorganizowanie dodatkowego castingu, według Państwa wytycznych, jest jak najbardziej możliwe.

1. Na jakiej zasadzie działa agencja modelek i hostess?

Agencja modelek i hostess jest pośrednikiem między Tobą a klientem organizującym wydarzenie (firmowe, kulturalne, promocyjne, rozrywkowe bądź jakiekolwiek inne). Klient może sam dokonać wyboru hostess, korzystając z galerii, lub zwrócić się do Bluebottle, które dokona selekcji na bazie oczekiwań i preferencji klienta. Jeśli zostaniesz wytypowana (wytypowana), otrzymasz od nas telefon z zapytaniem, czy w danym dniu jesteś dostępna (dostępny) i czy masz ochotę wziąć udział w konkretnym wydarzeniu. Dopiero wówczas ustalamy Twój zakres obowiązków, wynagrodzenie oraz podpisujemy umowę.

2. O czym pamiętać przy wypełnianiu formularza eCasting?

  • Twój profil jest Twoją wizytówką, więc daj się poznać z jak najlepszej strony.
    Podaj nam jak najwięcej informacji o sobie, swoich zainteresowaniach i talentach. Pozwoli nam to w optymalny sposób dostosować oferty dla Ciebie.
  • Wypełnij formularz starannie, używając poprawnego języka, aby pokazać, że jesteś osobą sumienną i dbającą o szczegóły.
  • Pokażesz nam też w ten sposób, że zależy Ci na nawiązaniu relacji z naszą agencją, co uważamy za niezbędne dla owocnej i produktywnej współpracy w przyszłości.

3. Jakie powinny być zdjęcia, które załączam?

  • Załącz wyłącznie zdjęcia wykonane przez profesjonalnego fotografa. W tej branży zdjęcia to Twoje CV, a klient z reguły dokonuje wyboru hostess wyłącznie na ich podstawie. Nawet jeśli jesteś idealną kandydatką, nie dysponując profesjonalnymi fotografiami możesz być pomijana przy obsadzie ciekawych zleceń.
  • Zdjęcia nie mogą być starsze niż 12 miesięcy. Jeżeli w znaczący sposób zmienił się Twój wygląd (np. masz dużo krótsze włosy), zaktualizuj swoje portfolio jak najszybciej. Aktualność zdjęć jest niezwykle istotna, ponieważ klient powinien mieć zawsze możliwość zapoznania się z Twoim bieżącym wizerunkiem.

4. Na moich zdjęciach widnieje logo fotografa, który je wykonywał. Czy mogę je załączyć?

Jesteśmy świadomi, że w wielu przypadkach usunięcie pieczątki fotografa jest niemożliwe. Akceptujemy takie zdjęcia pod warunkiem, że wspomniana pieczątka jest subtelna i nie wpływa negatywnie na ogólny odbiór Twojej fotografii.

5. Czy Bluebottle jest etycznym pracodawcą?

Tak, będąc pracownikiem Bluebottle możesz zawsze liczyć na uczciwe traktowanie. Zwracamy szczególną uwagę na Twój rozwój zawodowy i staramy się dopasować zlecenia do Twoich zainteresowań i ambicji. W szczególności masz zagwarantowane:

  • Godziwe wynagrodzenie, płatne zawsze w terminie oznaczonym w umowie.
  • Jasną, przejrzystą umowę bez „małego druczku”.
  • Możliwość wzięcia udziału w dofinansowanej przez nas profesjonalnej sesji zdjęciowej (jeśli nie masz jeszcze profesjonalnych fotografii, które mogłabyś użyć w galerii, bądź kiedy Twoje fotografie straciły aktualność).
  • Porady i szkolenia przygotowujące Cię do pracy w charakterze hosta lub hostessy, jak i bezpośrednio do pracy przy konkretnym projekcie.
  • Indywidualne podejście, uwzględniające Twoją osobowość i potrzeby zawodowe.

6. Jak przygotować się do realizacji zlecenia?

Każde zlecenie jest inne i przed każdym otrzymasz szczegółowe instrukcje, zarówno od nas, jak i od klienta. Jest jednak kilka uniwersalnych zasad, których nie wolno przestąpić:

  • Po pierwsze – punktualność. Zaplanuj swoją podróż na miejsce pracy z uwzględnieniem zapasu na nieprzewidziane okoliczności.
  • Po drugie – wygląd. Masz tylko jedną szansę na zrobienie pierwszego wrażenia i nie zmarnuj jej. Dołóż wszelkich starań, by wyglądać tak, jak oczekiwał tego klient, gdy decydował się na zaangażowanie Ciebie do swojej akcji.
  • Po trzecie – ubiór i makijaż. Jeśli zabierasz ze sobą swoje własne ubrania (to standard, jeśli wymagany strój jest bardzo klasyczny), zadbaj by były czyste i dobrze wyprasowane. Jeśli wiesz, że na miejscu wydarzenia nie będzie wizażystki, weź ze sobą z domu wszystkie akcesoria potrzebne do wykonania makijażu.
  • Po czwarte – przygotowanie. Zanim zjawisz się na miejscu pracy, poświęć czas na przygotowanie się do swojej roli. Poznaj swojego klienta i przeanalizuj listę swoich obowiązków.
  • Po piąte – uśmiech. Zawsze miej niewyczerpane zasoby pogody ducha i życzliwości. Pamiętaj, że dobry humor jest zaraźliwy.

7. Czego unikać?

  • Nie planuj żadnych spotkań ani obowiązków bezpośrednio po planowanej godzinie zakończenia Twojej pracy u klienta. Zdarza się, że niektóre wydarzenia (szczególnie sesje zdjęciowe albo nagrania reklam telewizyjnych) mogą się przedłużyć.
  • Nie przychodź na miejsce zlecenia z rodziną ani znajomymi – to bardzo nieprofesjonalne.
  • Nie załatwiaj swoich prywatnych spraw w czasie pracy. Telefon komórkowy najlepiej pozostaw w szatni.
  • Nie podpisuj z klientem żadnych dodatkowych umów ani zobowiązań bez wiedzy Bluebottle. Jeżeli masz wątpliwości, czy klient postępuje z Tobą zgodnie z umową (np. zmienia ustalone miejsce wykonywania zlecenia), skontaktuj się niezwłocznie z Bluebottle.

8. Kiedy wypłacane jest wynagrodzenie?

Wynagrodzenie wypłacane jest zawsze w terminie podanym na umowie. Termin ten zazwyczaj wynosi do 14 dni roboczych.

Jednak zazwyczaj wynagrodzenie jest wypłacane w ciągu 7-10 dni bieżących, a w przypadku braku uwag ze strony klienta co do wykonanego zlecenia – jeszcze szybciej.

9. Informacje o PIT 11

Czy dostanę dokument PIT11?

PIT11 jest wystawiany do każdej umowy, której wartość brutto wyniosła minimum 200 zł brutto. Jeżeli żadna z Twoich umów w danym roku nie wynosiła min. 200 zł brutto, PITu nie otrzymasz (w takim przypadku podatek jest zryczałtowany, i  tak jak przy innych umowach, odprowadzany przez nas do US). Umów poniżej 200 zł brutto również nie wlicza się do rocznej deklaracji PIT36.

Do wszystkich umów powyżej 200 zł brutto PIT11 oczywiście otrzymasz.

 

Kiedy otrzymam PIT11?

Zgodnie z przepisami – PITy za rok 2016 będą wysłane do końca lutego 2017 r.

W praktyce wysyłamy je na przełomie stycznia i lutego.

 

Jak otrzymam PIT11?

PITy wysyłamy mailowo podpisane podpisem elektronicznym z certyfikatem kwalifikowanym. Wymagamy potwierdzania otrzymania dokumentu.